Proizvodi za automobile / venove / 4x4

New content item

Uvek
idemo napred

150 godina inovacija i napretka

Woman driving and looking into the back mirror

Već 150 godina pokreće nas strast za pneumaticima.

Continental krasi istorija uspeha koja se proteže unazad sve do 1871. godine kada je kompanija prvobitno osnovana u Hanoveru u Nemačkoj. Continental je uvek tu da podrži ljude koji nastoje da svoje zamisli o mobilnosti pretoče u stvarnost. To je bio i biće zajednički imenilac u svim erama našeg postojanja: naša rešenja tehnologija, sistema i usluga čine mobilnost i transport održivijim, bezbednijim, udobnijim, individualnijim i povoljnijim.


Međutim, pred nama je još uvek dug put, da tako kažemo, a ovde možete pogledati sažetak ključnih faza u 150 godina dugoj istoriji inovacija i napretka, i uvid u budućnost koji će vam zagolicati maštu.

Put ka održivosti (od 1991. do danas)

Ogledna laboratorija „Taraxagum Lab Anklam” otvorena je 2018. u Meklenburg-Forpomernu u Nemačkoj. Laboratorija se bavi revolucionarnim istraživanjem uzgajanja i prerade ruskog maslačka kao alternativnog izvora sirovine dobijene od kaučukovca, što predstavlja ogroman korak napred u ekološkoj proizvodnji pneumatika.

ContiLifeCycle ugledao je svetlost dana 2013. i unapredio radni vek kamionskih pneumatika marke Continental. Primenom sasvim jedinstvene kombinacije recikliranja gume i obnavljanja gaznog sloja na kamionskim pneumaticima Continental je razvio održivo rešenje koje produžava korisni vek pneumatika a ujedno značajno snižava troškove.

Godine 2007. Continental je kupio Siemens VDO Automotive AG i postao jedan od pet najvećih dobavljača u automobilskoj industriji širom sveta. Kompanija je istovremeno poboljšala svoj položaj na evropskom, severnoameričkom i azijskom tržištu.

ContiSportContact 2 Vmax predstavljen je 2003. kao prvi pneumatik na svetu odobren za brzine do 360 km/č na putevima. Kasnije je Continental zvanično ušao u Ginisovu knjigu rekorda zahvaljujući najbržim pneumaticima na svetu odobrenim za upotrebu na putevima.

Kompanija je 1998. ojačala svoj položaj globalnog proizvođača pneumatika otvaranjem pogona u Argentini, Meksiku, Južnoj Africi i Slovačkoj.

Kada govorimo o ekološkom uticaju pneumatika, seme je posađeno 1991. godine. Continental je na tržište izbacio ContiEcoContact, prvi na svetu održivi pneumatik koji je dokazao da briga za životnu sredinu ne mora biti nauštrb performansi i bezbednosti.

Inženjeri su posebnu pažnju obratili na snižavanje otpora kotrljanja i habanja, pa je ContiEcoContact trajao duže i ostavljao znatno manju količinu gume na asfaltu (u poređenju sa konvencionalnim pneumatikom).

Još jedna pogodnost za ekologiju, a i za novčanik vozača, bila je poboljšana efikasnost potrošnje goriva. Danas je tu 5. generacija pneumatika ContiEcoContact, koji se i dalje kotiraju kao najbolji u svojoj klasi na nezavisnim testovima.

Vrhunac: umetnost oglašavanja

Zlatno doba transporta i mobilnosti dodatno nas je nadahnulo u novom obliku umetnosti koji se pojavio: oglasi. U arhivi kompanije Continental nalazi se sjajna zbirka oslikanih plakata koji odražavaju ne samo kvalitet naših proizvoda već i težnje naših kupaca.
Bilo da se radi o performansama, bezbednosti ili pukom glamuru putovanja na egzotična mesta, ovi šareni momenti naše kulturne istorije pružaju mnogo prostora za divljenje i uživanje.

Internacionalizacija (1961–1990)

Preuzimanje severnoameričkog proizvođača pneumatika General Tire 1987. godine rezultovalo je osnivanjem nove međunarodne podružnice: Continental Tire North America, Inc.

Godine 1979. Continental je preuzeo evropsko poslovanje kompanije Uniroyal kako bi proširio svoju evropsku bazu. Šest godina kasnije takođe smo kupili austrijsku kompaniju Semperit.

Velika inovacija rodila se 1972. godine kada je Continental predstavio ContiContact – zimski pneumatik bez šiljaka. On je doneo veliko poboljšanje na polju bezbednosti na putu pri vožnji u teškim sezonskim uslovima.

Potražnja za pneumaticima različitih vrsta i namena rasla je istovremeno sa dinamičnim razvojem svetske proizvodnje automobila. Da bi održao korak sa zahtevima tržišta, Continental je otvorio namenski centar za ispitivanje. Postrojenje za ispitivanje pneumatika Contidrom otvoreno je 1967. na obodu Linburškog polja.

Vrhunac: prvi automobil bez vozača

Godine 1968. prvi elektronski upravljani automobil bez vozača izašao je na stazu u našem postrojenju za ispitivanje Contidrom na opšte čuđenje štampe i prisutnih. Cilj ovog vizionarskog projekta bio je da se utvrdi kako se pneumatici mogu precizno ispitivati naučnim metodama i pod programiranim uslovima. U drugom smislu inženjeri Continental-a prokrčili su put budućnosti autonomne vožnje.

Danas Continental nastavlja rad na tehnologijama autonomne vožnje. Na zatvorenim stazama trenutno se ispituje CUbE – „Continental Urban Mobility Experience” (iskustvo urbane mobilnosti) – koji se može aktivirati preko aplikacije za pametne telefone kako bi putnike bezbedno prevezao na željeno odredište. Na drugim lokacijama istraživači ispituju potencijal automatizovanog kretanja auto-putem i automatskog navođenja u parking garažama. Uklanjanje vozača nadahnulo je ideje o unutrašnjosti automobila: inženjeri Continental-a mogu je preurediti tako da bude prijatna i topla poput dnevne sobe.

Start
 

Uspesi na trkačkoj stazi (1931–1960)

Continental je prvi put otpočeo masovnu proizvodnju radijalnih pneumatika 1960. godine. Kompanija je uvela slovo „R” kao oznaku na ovim pneumaticima, koja je naknadno postala standardna oznaka i kod drugih proizvođača iz celog sveta.

Godine 1955. Continental je postao prva nemačka kompanija koja je pokrenula proizvodnju pneumatika bez unutrašnje gume za putnička vozila, a u skladu sa zahtevima proizvođača automobila. Oni su znatno pouzdaniji u poređenju s tradicionalnim pneumaticima.

Continental je 1952. u svoju ponudu u Evropi uvrstio prve pneumatike konstruisane za zimske i ledene uslove: M+S (engl. „Mud and Snow”, blato i sneg).

U bliskoj saradnji sa Dajmler Bencom i Poršeom Continental je ponovio svoje predratne uspehe na trkačkoj stazi između 1951. i 1955. godine. Vozači kao što su Stirling Mos, Karl Kling i Huan Manuel Fanđo osvajali su velike nagrade Francuske, Britanije, Holandije i Italije u automobilima na kojima su bili montirani pneumatici Continental-a za velike brzine.

Na kraju rata 1945. godine britanska vojna vlada dala je dozvolu fabrikama u Hanoveru da nastave proizvodnju.

Tokom rata istraživači su nastavili s radom na novom dizajnu i tehnologijama. Jedan plod tog rada jeste i patent za automobilske pneumatike bez unutrašnje gume, koji je kompaniji odobren 1943.

Između 1935. i 1940. automobili proizvođača Mercedes i Auto Junion (danas Audi), na kojima su bili montirani pneumatici Continental, zabeležili su niz pobeda u trkama vrednim divljenja. Četiri uzastopne pobede na velikoj nagradi Nemačke, četiri pobede u trci Tripoli u Severnoj Africi, tri u Italiji, propraćene brojnim rekordima brzine, pomogli su vozačima poput Rudolfa Karačole, Bernta fon Rozenmajera i Hansa Štuka da steknu međunarodnu slavu.


Continental tokom Drugog svetskog rata

Nakon izbijanja 2. svetskog rata 1939. godine proizvodnja pneumatika i gume podlegla je strogim propisima da bi se zadovoljili zahtevi vojske kod kamionskih i avionskih pneumatika, slično proizvodnji odeće, obuće i drugih dobara. Poput mnogih tadašnjih industrijskih operacija u Nemačkoj, Continental je koristio prinudnu radnu snagu koju je obezbedio Treći rajh. Duboko žalimo zbog ove sramne epizode, koja je istražena u istorijskoj studiji objavljenoj 2020. godine.

Pioniri inovacija (1901–1930)

Početkom 20. veka Continental je uveo korenitu promenu u fokus proizvodnje: automobilski pneumatici. Kompanija je postigla neslućene uspehe u svojim naporima od samog početka, i od tada se nije zaustavila.

Godine 1926. usvojena je upotreba čađi u proizvodnji pneumatika u svojstvu punioca za ojačanje kako bi pneumatici postali otporniji na habanje i starenje, što im je takođe dalo karakterističnu boju.

Godine 1921. Continental je postao prva nemačka kompanija koja je na tržište izbacila pneumatike sa pojasom. Materijal vlakana pojasa bio je podatniji, što je bilo znatno poboljšanje u odnosu na kruće lanene platno s unakrsnim tkanjem.

Ipak, nije reč samo o automobilskim pneumaticima. Francuski letač i pionir Luj Blerio ispisao je istoriju prvim letom preko Lamanša 1909. godine. Materijal Continental Aeroplan prekrivao je krila i trup njegove letelice.

Continental je 1908. izumeo odvojivi naplatak za limuzine, izuzetan pronalazak koji je štedeo vreme i trud pri promeni pneumatika.

Godine 1904. Continental je predstavio prvi automobilski pneumatik na svetu sa šarom na gaznom sloju.

Dana 25. marta 1901. godine prvi automobil Karla Benca, koji će kasnije poneti ime Mercedes, bio je opremljen pneumaticima Continental. Postigao je senzacionalnu pobedu u automobilskoj trci Nica–Salon–Nica, prešavši 414 kilometara dugu deonicu za 6 sati, 45 minuta i 48 sekundi. Pobeda se pokazala snažnom reklamom i podstakla je razvoj novog dizajna pneumatika.

Duh optimizma (1871–1900)

Godina 1892. bila je velika prekretnica kada je Continental postao prva nemačka kompanija koja proizvodi pneumatike za bicikle.

Slika nezauzdanog konja prvi put se pojavila na proizvodima Continental 1875. godine, nadahnuta grbom grada Hanovera, i formalno je usvojena kao zaštitni znak kompanije 1882.

Kompanija Continental Caoutchouc & Gutta-Percha osnovana je u Hanoveru 8. oktobra 1871. godine, deceniju i po pre nego što je proizveden prvi automobil. Fabrika u ulici Farenvalder proizvodila je tkaninu impregniranu gumom za kišne mantile, termose i pune pneumatike za bicikle i kočije.

Hanover nije slučajno izabran za sedište kompanije. Početkom 19. veka grad je bio užurbani industrijski centar sa pogonima za mašinogradnju, tkačnicama i fabrikama tekstila, čak i luksuznim čokolaterijama. Još 1843. Hanover je direktnom železnicom bio povezan sa ostalim delovima Nemačke.

Vrhunac: zašto baš konj? Logotip Continental-a vraća nas u 1875.

Divji konj je ena najbolj znanih blagovnih znamk v avtomobilski industriji, ki simbolizira moč, mobilnost in vzdržljivost. V preteklosti se je zelo spreminjal. Toda kako in zakaj je postal sinonim za pnevmatike Continental?

Prva slika konja je nastala po zaslugi veterinarja Hartmanna, ki je izumil »odbojnike za kopita« iz mehke gume, ki so preprečevale zdrs konjev na ledenih površinah. Bil je imetnik patenta, proizvajal in prodajal pa jih je Continental. Vsak odbojnik za kopita je imel podobo konja na zadnjih nogah.

Toda širši simbolični pomen konja izhaja iz korenin podjetja v Hannovru v Nemčiji, saj je istoimenski čistokrvni dirkalni konj tradicionalni simbol te regije. Prvič se je pojavil na grbu vojvod Brunswick-Lüneburg v 14. stoletju in se še danes uporablja v nemški deželi Spodnja Saška.

Pogled u budućnost

Dugom spisku inovacija Continental dodaje razvoj dve nove konceptualne tehnologije za pneumatike koje će još više unaprediti bezbednost i udobnost u dolazećem periodu. Dva sistema pod nazivom ContiSense i ContiAdapt omogućavaju neprekidno praćenje stanja pneumatika i spontano prilagođavanje performansi pneumatika uslovima koji vladaju na putu. Tehnologije su zvanično debitovale na frankfurtskom sajmu automobila 2017.

ContiSense je zasnovan na razvoju elektroprovodnih smesa gume koje omogućavaju slanje električnih signala sa senzora u pneumatiku do prijemnika u vozilu. ContiAdapt spaja mikrokompresore ugrađene u točak kako bi podešavao pritisak u pneumatiku pomoću naplatka promenljive širine. To omogućava sistemu da promeni veličinu kontaktne površine koja je presudan činilac za bezbednost i udobnost u različitim uslovima na putu.

I ContiSense i ContiAdapt ugrađeni su u konceptualni pneumatik koji omogućava da se u potpunosti iskoriste prednosti koje pružaju oba sistema. Dizajn pneumatika odlikuje se različitim zonama gaznog sloja za vožnju na mokrim, klizavim i suvim površinama. U zavisnosti od pritiska u pneumaticima i širine naplatka aktiviraju se različite zone gaznog sloja, a konceptualni pneumatik poprima odgovarajući „otisak” u svakom od navedenih slučajeva. Na ovaj se način karakteristike pneumatika prilagođavaju uslovima koji vladaju na putu ili ličnim željama vozača.

Continental je uveren da su oba koncepta obećavajuća rešenja za mobilnost budućnosti, u kojoj se pneumatici usaglašavaju sa potrebama sistema automatske vožnje i e-mobilnosti.

Zašto Continental

Savršeno učinkovito kočenje

Image

Continental poznaje ceste svijeta - i zna kako na njima kočiti.

Pročitajte više

Njemački inženjering

Image

Kao izumitelj prvog uzorka gazne površine gume na svijetu, Continental nastoji dokazati taj inventivni duh sa svakim novim proizvodom. 

Pročitajte više

Testirano za vašu sigurnost

Winter tires tested for your safety

Prije nego bilo koja Continentalova inovacija krene u proizvodnju, ona se intenzivno testira. 

Pročitajte više

Stručno znanje u automobilizmu

Image

Još od 1995. godine Continental razvija veće ključne  tehnologije za postizanje sigurnije i udobnije vožnje. 

Pročitajte više

Originalna oprema

Image

Proizvođači automobila koriste jedino gume vrhunske kvalitete koje odgovaraju najvišim standardima kvalitete. 

Pročitajte više

Nezavisni testovi guma

Image

Kad razvijamo naše premijske gume, uzimamo u obzir svaki aspekt sigurnosti i učinkovitosti. Rezultat: vrhunske ocjene dodjeljuju se gumama Continental - širom svijeta.

Pročitajte više

Najvažnije odlike našeg pneumatika

Pronađite vaš pneumatik

Najbrži put do savršenog pneumatika.