stage_goods_TT

Pneumatici za kamione

Proizvođač pneumatika bez pneumatika

Continental je mnogo više od „pneumatika“ – čak i u diviziji za pneumatike. Zajedno sa kolegama iz drugih oblasti, projektanti sistema kreiraju sveobuhvatne pakete za klijente. Na primer, ContiPressureCheck sistem za proveru pritiska, novi sistem za nadzor pritiska u pneumaticima na kamionima.

Pneumatici zapravo nisu oblast kojom se Jerg Lehman bavi. Uprkos tome, elektroinženjer sa zvanjem doktora radi u odeljenju Istraživanja i razvoja u Continental pneumaticima u Hanoveru već duže od 15 godina. Međutim, na njegovom stolu u odeljenju za Napredne pneumatike i sisteme za pneumatike za komercijalna vozila nećete pronaći uzorke gume ili gaznog sloja već male crne kutije i providne plastične delove. Ukupno 40 različitih delova čini takozvani ContiPressureCheck; elektronski sistem za nadzor pritiska u pneumaticima koji je Lehmanov tim nedavno razvio.

„Pametni pneumatici su prvobitno razvijeni za putnička vozila“, priseća se Jerg Lehman, dok njegove uzbuđene oči sijaju iza naočara bez okvira. „Pametni pneumatici govore vozilu tako što dostavljaju vredne podatke za sisteme elektronske kontrole vozila, kao što su ABS i ESP. Zapitali smo se šta bismo mogli da učinimo za kamione.“ Rezultat je senzor postavljen na pneumatik koji automatski meri pritisak i temperaturu pneumatika. Podaci se prenose radiom do displeja u kabini vozila, koji upozorava vozača u slučaju gubitka pritiska. Na kraju krajeva, premalo vazduha u pneumaticima jeste primarni uzrok kvarova na kamionima – sa ogromnim pratećim troškovima.

Komponente iz celog sveta

Sa Automotive Group, Continental ima interno odeljenje za elektroniku – idealnog partnera za razvoj senzora u pneumaticima. Senzor se postavlja u malu zaštitnu gumenu posudu koju proizvode kolege u ContiTechu u Temišvaru, u Rumuniji. Prijemnik, centralna upravljačka jedinica koja prima signale sa senzora bilo direktno ili preko antene, dolazi iz internog odeljenja u Gvadalahari, u Meksiku. „Mi određujemo sistem u našem odeljenju“, objašnjava Jerg Lehman. „To znači da mi definišemo šta sistem treba da radi i kasnije odobravamo pojedinačne delove.“ Stručnjaci za svaki komponentu rade sve ostalo. Za tako složene proizvode kao što je ContiPressureCheck, stručnjaci se nalaze širom sveta u čitavoj korporaciji.

Kako bi se ispoštovala mehanika, rute se posebno kratke: Pored razvoja sistema, Jerg Lehman takođe upravlja odeljenjem za Mehaniku kamionskih pneumatika: „Trenutno radimo na sistemu ispitivanja koji meri dubinu šare preko senzora. Ovde tražimo savete od naših kolega.“  


Pogled kroz oko senzora  

„Naša tehnologija omogućava brojne druge veoma zanimljive primene“, objašnjava Jerg Lehman, i na brzinu odlazi u susednu kancelariju u svojim patikama. Vraća se sa malom, providnom kutijom u kojoj se nalazi mnoštvo kolnih ploča − prototip koji će po prvi put biti instaliran ovog poslepodneva za probnog klijenta. Softver za upravljačke jedinice, koji deluje veoma trivijalno, ali je zapravo veoma pametan, programirala je istraživačka radionica TrendAntenna kompanije Continental Automotive u Regenzburgu, gde 40 studenata i istraživača radi na digitalnim rešenjima za vozila sutrašnjice.

„Upravo smo dobili ugovor za razvoj novog sistema za nadzor. U ovom slučaju, podatke ne prima vozač već rukovodilac voznog parka u svoju kancelariju“, entuzijastično objašnjava Lehman. U prošlosti, klijentu je trebalo najmanje četiri sata da ručno očita pritisak u svim pneumaticima na 50 poluprikolica. U budućnosti, trebaće mu samo dve minute – pomoću računara.

„Od 2014. godine, sistemi za nadzor pritiska u pneumaticima postali su zakonska obaveza za nova putnička vozila u Evropskoj uniji“, objašnjava Lehman. „Ovo se još uvek ne odnosi na kamione.“ U tom pogledu, ono što je potrebno je dalekovidost prevoznika i savršen timski rad u Continental svetu.

Mi koristimo kolačiće kako bismo vam osigurali najbolji ugođaj na našoj veb stranici. Kliknite ovde da biste saznali više ili promenili vaša podešavanja kolačića.