stage_goods_TT

Pneumatici za kamione

Izvlačenje, cepanje, udarci: uradite gumi sve što možete

Do 15 različitih vrsta gumenih materija ulazi u sastav kamionskog pneumatika. Koje su najbolje za koje komponente određenih modela precizno se ispituje u kompaniji Continental primenom svih metoda koje možete da zamislite, bogatog iskustva i mnogo rada i truda.

Klak-klak-klak ispunjava svaki ugao podruma. Zvuči kao stotine šivaćih mašina u neprekidnoj petlji. Nebrojeni klipovi opremljeni crnim trakama pomeraju se napred i nazad u staklenim kutijama brzinom munje. Komadi gume za ispitivanje ovde prolaze mučenje. Savijaju se stotinama puta u minuti − dva miliona puta nedeljno. Ispitivači materijala kompanije Continental posmatraju kako nastaju pukotine − znak zamora materijala. „Jedan uzorak za ispitivanje drži rekord“, kaže Ronald Wilt sa osmehom. Gumena traka prošla je 90 miliona obrtaja i njeno testiranje je trajalo skoro dve godine. Na putu, taj pneumatik bi se okretao večno i ipak ne bi dao uporedive rezultate. Samo u laboratoriji za ispitivanje mogu da se primene identični uslovi.

article_66w_image1

Ronald Wilt već sedam godina radi na fizičkom ispitivanju materijala, koje se vrši u odeljenju kompanije Continental za istraživanje i razvoj u Hanoveru. Ovaj 45-godišnjak ponosno pokazuje ogroman „vozni park“ koji on i njegovih 40 kolega koriste kako bi izvršili desetine hiljada proba materijala i analiza svake godine. Nebrojene prese, mašine za obeležavanje i velike mašine raspoređene su u nekoliko prostorija. Jedna iglom buši komad gume kako bi se izmerila tvrdoća, druga rasteže gumu kako bi se ispitala rastegljivost. Treća proverava otpornost na udare – što je važno za otpor kotrljanja, ključni faktor kada je reč o potrošnji goriva za kamionske pneumatike. Pored toga, tu su i visokotehnološki uređaji kao što su „nosač aviona“, kako ga zaposleni zovu. On istovremeno vrši stotinu različitih testova otpornosti i tvrdoće potpuno automatski. Tu je i Ferraris – osam sistema za ispitivanje, od kojih svaki košta četvrtinu miliona evra, koji deformišu gumu na svaki mogući način koristeći robotizovane ruke. I na kraju, tu je i Lamborghini: masivni uređaj koji ispituje linearno trenje pri velikim brzinama, koji simulira naleganje na različite površine pri velikim brzinama – Continental proizvodi svoj sneg i led u hladnoj komori. 

New content item

„Guma ima memoriju“

Sa preciznim merenjima do delića milimetra i sekunde, svi podaci se direktno asimiliraju na računaru i šalju odeljenju za razvoj materijala. Oni smišljaju recepte za gumena jedinjenja u kompaniji Continental. „Potrebno je između 15 i 20 testova za svako jedinjenje u zavisnosti od toga za koju komponentu materijala je namenjeno“, objašnjava Fred Valdner. On ima doktorat iz hemije i radi u odeljenju za istraživanje i razvoj kompanije Continental već dvanaest godina, a odeljenje za fizičko testiranje materijala vodi od 2009. godine. Samo pokupite istrošene pneumatike sa ulice i analizirate kako da ih učinite boljim? „Ovo je 21. vek“, smeje se, dok njegove oči sjaje iza upečatljivih naočara.
Tim Freda Valdnera obrađuje oko 12.000 recepata svake godine, od kojih oko 25 na kraju završi u pneumaticima. Jedinjenja se konstantno unapređuju kroz brojne cikluse unapređenja. „Guma ima memoriju“, objašnjava on. „Za razliku od čelika, guma je uvek drugačija u zavisnosti od toga šta joj je prethodno rađeno.“

Probni komad mora da bude u istom stanju kakav je bio kada je sišao sa proizvodne trake.
Zato ispitivači materijala takođe sami proizvode komade za ispitivanje u laboratoriji.

New content item (1)

U pekari za gumu

Noseći patike, Fred Valdner trči do „pekare“. Ovde je toplo, ali umesto da miriše na kolačiće, miriše na gumu, i svi zaposleni nose crne Conti polo majice umesto kuvarskih kapa. Jedan od njih je Alberto Sabor − prava Continental legenda koja već 22 godine radi u kompaniji. Ovaj 40-godišnjak pažljivo meri sastojke − prirodnu gumu, ispunu, plastifikator, sumpor, ulje − strogo prema receptu. Preciznost je od ključnog značaja. On sipa sve u mešalicu prema određenom redosledu i potom bira odgovarajuću temperaturu i dužinu mešanja na računaru. Nastaje mekana masa, koju Alberto razvija u ploču. Mirnom rukom pravi krugove i prave uglove koji se potom vulkanizuju u presi − „peći“.
Deset minuta kasnije stavlja par plavih zaštitnih rukavica i sa osmehom na licu izvlači metalni podmetač: Gumeni kolačići su spremni! Zaposleni u laboratoriji za inspekciju spremni su sada da ih testiraju.

Mi koristimo kolačiće kako bismo vam osigurali najbolji ugođaj na našoj veb stranici. Kliknite ovde da biste saznali više ili promenili vaša podešavanja kolačića.